loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

سیستم اسرائیلی مبتنی بر لیزر C-MUSIC که بر اساس کشف اهداف بصورت حرارتی و تابانیدن بیم لیزر برای منحرف کردن موشکهای ضد هوایی قابل حمل توسط نفر(MANPADS) طراحی شده است ، تبدیل به یک نقطه عطف مهم در ای

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 1730 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

سیستم اسرائیلی مبتنی بر لیزر C-MUSIC که بر اساس کشف اهداف بصورت حرارتی و تابانیدن بیم لیزر برای منحرف کردن موشکهای ضد هوایی قابل حمل توسط نفر(MANPADS) طراحی شده است ، تبدیل به یک نقطه عطف مهم در این زمینه پس از اتمام یکسری آزمون های بررسی صلاحیت  شده که منجربه صدور گواهینامه های لازم ، برای استفاده از این سیستم شده است. در سال 2009 این سیستم توسط وزارت دفاع اسرائیل (IMOD) و وزارت حمل و نقل اسرائیل برای دفاع از هواپیماها توسط سه شرکت هواپیمایی تجاری انتخاب شده است.

 

غلاف C-MUSIC DIRCM نصب شده بر روی تانکر سوخترسانIAF (نیروی هوایی اسرائیل) عکس از: IMOD (وزارت دفاع اسرائیل)

 

سیستم C-MUSIC در حال حاضر بر روی یکی از بوئینگ های 800-737 EIAI نصب شده است.تست های این سیستم بر روی بوئینگ 707 تانکر سوخترسان نیروی هوایی اسرائیل انجام شده است. عکس: Ebit Systems

 

طراحی:

 

طراحی سیستم Skyshield برای دفاع در مقابل MANPAD (موشک های ضدهوایی قابل حمل توسط نفر) برای محافظت  از هواپیماهای مسافربری غیر نظامی در مقابل حملات موشکی طراحی شده است و اخیرا تست ها و آزمایش های تایید صلاحیت و کارآمدی را تکمیل نموده است. این توسعه نقطه عطفی بزرگ پس از یک توسعه طولانی مدت بمدت بیش از یک دهه می باشد. آزمون های اخیر در سازمان حمل و نقل هوایی اسرائیل CCA در قسمت وزارت حمل و نقل انجام شده است که مسئولیت صدور گواهینامه های لازم غیر نظامی را دارا می باشد.
 

سیستم توسعه یافته توسط البیت سیستم یک لیزر (fiber-lasser) را بر اساس متد DIRCM یا Directional Infrared Counter Measure به کار می گیرد که منجر به تابیدن پرتو لیزر به جستجوگر یا seeker موشک های حرارت یاب ضدهواگرد و در نتیجه از کار افتادن موشک (کور شدن یا آسیب دیدن جستجوگر حرارت یاب هدایت کننده به سمت هواگرد ودر نتیجه انحراف) می شود. سیستم شامل لیزر fiber-laser میباشد که میتواند به طور موثری بر جستجوگر IR موشک تاثیر گذارد و موجب منحرف شدن آن شود.

 
این سیستم توسط وزارت حمل و نقل اسرائیل برای محافظت از هواپیماهای غیرنظامی به تمامی خطوط هوایی تجاری اسرائیل پیشنهاد شده است.


به گفته سرتیپ ایتان اشل مسئول قسمت تحقیق و توسعه R&D وزارت دفاع اسرائیل ، سری آزمون های انجام گرفته بر روی Skyshield یکی از پیچیده ترین آزمون ها انجام شده در اسرائیل است در این آزمون ها درگیری های شبیه سازی  بسیاری برای حفاظت از هواپیما انجام شده ، این آزمون ها شامل طیف گسترده ای از تهدیدات بوده اکه Skyshield موظف به مقابله با انها برای حفاظت از هواپیماهای مسافربری شده است.

 

گسترش منپدها چندین سال است به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده ، سازمان های تروریستی و کارتل های مواد مخدر دسترسی به چنین سلاحی را در سراسر جهان بدست آورده اند. موشک های پیشرفته تر پس از سقوط ارتش لیبی در سال 2011  در دسترس قرار گرفته اند.

 

به تازگی گزارشی توسط ژورنال وال استریت  منتشر شده است ، که  از پیشنهاد عربستان سعودی برای ارائه منپدهای چینی به تروریست های تکفیری در سوریه پرده برمی دارد.

 

برخلاف نصب دائم تجهیزات اقدامات متقابل مادون قرمز در هواپیماهای نظامی و بالگردها ، خطوط هوایی تجاری سیستم های مشابه را در هر پروازی حمل نمی کنند.در عوض با این سیستم  هواپیما میتواند با نصب دو کیت که شامل A KIT که حاوی دستورالعمل های لازم بستر و سیم کشی ها و تجهیزات لازم بر روی هواپیما میباشد و سپس با افزودن کیت افزودنی B KIT که منجر به تکامل کل سیستم می شود ، به حفاظت از هواپیماها پرداخت. هنگامی که این سیستم بر روی هواپیما نصب می شود و Skyshield روشن می شود برنامه ریزی برای حفاظت از هواپیما به طور خودکار انجام می شود. این سیستم خطرات زیست محیطی و ایمنی ندارد همچنین برای تجهیز خطوط هوایی به عنوان بخشی از برنامه حمایتی دولت ها از پرواز های بین المللی پیشنهاد شده است.

 

سیستم Skyshield شامل کیت نصب شده بر روی هواپیمای حامل  و نصب و راه اندازی آن است . این سیستم به شکل یک غلاف "gondola " متصل به شکم هواپیماست. چهار سنسور IR برای تشخیص تهدید در چهار طرف این غلاف نصب شده است. همچنین دارای سنسورهای تصویر برداری برای ردیابی و لیزر ساتع کننده برای منحرف کردن هدف تشکیل شده است. در این تصویر این سیستم در زیر شکم تانکر سوخترسان 707 نیروی هوایی اسرائیل دیده می شود.

 

 

ویدئو 1

 

ویدئو 2

 

ویدئو 3

 

منبع :

 

http://www.military.ir/forums/topic/29187-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1%DB%8C-%D8%B6%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B4%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D9%BE%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7/

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 323
  • بازدید امروز : 350
  • باردید دیروز : 2,403
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 34
  • بازدید هفته : 350
  • بازدید ماه : 21,533
  • بازدید سال : 160,661
  • بازدید کلی : 5,103,650